مزایای زیست محیطی مبلمان چوب پلاست برای پارک ها
نوشته شده توسط : ون وود

مصرف منابع جامعه باعث از بین رفتن مواد قابل استفاده برای انواع محصولات در عین ایجاد آلودگی می شود. پس از اتمام کار ساخت سازه ها، وسایل و برخی تجهیزات، اعم از کوچک و بزرگ، بسیاری از آنها به بیرون پرتاب شده و در محل دفن زباله قرار می گیرند. در آنجا، آنها هیچ فایده ای ندارند مگر اینکه فضا را اشغال کنند و آن مناطق را برای گیاهان و حیات وحش که معمولاً در آنجا زندگی می کنند غیرممکن می سازد. مردم این مشکلات رو به رشد را می شناسند و از طریق تغییر در عادات زندگی روزمره و فرایندهای عمومی و تجاری بیشتر به سمت پایداری بهتر قدم برمی دارند. استفاده از چوب پلاستیک در پروژه های ساختمانی یا عمرانی، مانند پارک ها، نمونه ای از این موارد است. بیایید به مزایای زیست محیطی مبلمان چوب پلاست برای پارک ها فکر کنیم و اهمیت دهیم و اینکه چرا باید  از آن برای بازسازی های آینده و فضاهای تفریحی کاملاً جدید در فضای باز در نظر بگیرید.

عمر طولانی مبلمان چوب پلاست

برخی دیگر از وسایل مبلمان پارک به اندازه چوب پلاستیکی دوام ندارند. ما چوب پلاستیکی را با چوب مقایسه می کنیم زیرا این انتخاب سنتی تر است و موادی است که چوب پلاستیک در ظاهر و کاربرد از آن تقلید می کند. چوب ظاهری دلپذیر و آشنا دارد که به خوبی در محیط پارک ها استفاده می شود. با این حال، از آنجا که زمانی بخشی از یک درخت زنده بود، شروع به تجزیه می کند. چوب می تواند توسط حشرات خورده شود یا به دلیل کپک و سایر میکروارگانیسم هایی که در شرایط مرطوب رشد می کنند شروع به پوسیدگی کند. همچنین اغلب در معرض خرد شدن، خراشیدن و لایه برداری یا آسیب دیدگی قرار می گیرد. در این حالت، مسئولان یک پارک باید مبلمان را جایگزین کرده و چوب جدید مصرف کنند.

چوب پلاستیکی مستعد این مشکلات نیست. همان ذات و طبیعت نامطلوب که آن را در محل دفن زباله مضر می کند، برای مبلمان پارک بسیار مفید و سازنده است. این عنصر و ارگانیسمهای مختلفی که با آنها در تماس است بدون تغییر و تضعیف باقی می ماند. در نتیجه، نیاز کمتری به استفاده از منابع بیشتر در تعمیر و نگهداری پارک وجود دارد.

مواد شیمیایی را واگذار نمی کند

یک اشکال اضافی از مواد خاصی که می توان برای مبلمان پارک استفاده کرد این است که آنها مواد شیمیایی مضر ساطع می کنند. پلی وینیل کلراید (PVC) نوعی پلاستیک متمایز از HDPE در چوب پلاستیکی است. مردم می توانند مانند PVE مبلمان را از PVC تولید کنند ، اما PVC می تواند هنگامی که گرم می شود (هنگام تولید) یا در محل دفن زباله گاز سمی (دیوکسین) تولید می کند. حتی می تواند ترکیبات ناایمن را به سادگی از طریق لمس (فتالات و سایر مواد شیمیایی) به افراد منتقل کند. با بازسازی PVC در چوب پلاستیکی برای مبلمان پارک ، می توانید از آسیب های زیست محیطی ناشی از استفاده از PVC جلوگیری کنید.

علاوه بر این ، چوب همچنین می تواند به دلیل مواد آب بندی که افراد به آن می زنند ، منبع خطر باشد. برای محافظت از چوب در برابر آب و پوسیدگی ، مواد شیمیایی به صورت دوره ای روی سطح مبلمان و سازه های چوبی بیرونی رنگ آمیزی می شود. متأسفانه ، این مواد می توانند شروع به خونریزی در زمین کرده و به گیاهان و دیگر ارگانیسم های ساکن در پارک صدمه بزنند. چوب پلاستیکی این عیب را ندارد ، زیرا برای سخت ماندن و جذابیت بصری به هیچگونه عملیات شیمیایی نیاز ندارد.

ممکن است دوباره بازیافت شود

با وجود انعطاف پذیری زیاد ، ممکن است زمانی برسد که بخواهید برخی مبلمان را با تغییر نیازهای پارک عوض یا بردارید. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، لازم نیست نگران دور ریختن مبلمان و تأثیر منفی بر محیط باشید. همانطور که چوب پلاستیکی در ابتدا از محصولات بازیافتی ساخته می شود ، همچنین می توان آن را یکبار دیگر بازیافت کرد ، در حالی که HDPE درون آن کاربرد دیگری پیدا می کند. چوب پلاستیکی فقط به مبلمان پارک محدود نمی شود. این می تواند مصالح ساختمانی برای دیوارهای نگهدارنده ، عرشه ، پیاده روها و اسکله ها ، حصارها ، علائم و هر سازه یا شیء بیرونی که می توانید از چوب بسازید تبدیل شود. وقتی چوب پلاستیکی را برای مبلمان پارک خود انتخاب می کنید ، در تلاش برای محیط زیست هستید که تأثیر گسترده ای دارد و باعث کاهش ضایعات در زمان حال و آینده می شود.

می تواند بازیافت را توسط افراد ارتقا دهد

آخرین مزایای زیست محیطی مبلمان پلاستیکی برای پارکها ، مزایایی است که نسبت به بقیه کمتر است. شما می توانید با مبلمان چوبی پلاستیکی خود بازیافت و آگاهی بیشتر مردم از پایداری را ارتقا دهید. با نصب تابلو در محل پارک که توضیح می دهد چگونه تمام مبلمان از مواد بازیافتی ایجاد شده است ، می توان توجه به اهمیت بازیافت را جلب کرد. چشم مردم به پتانسیل بازیافت باز می شود زیرا مصرف کننده معمولی اغلب نمی بیند پلاستیکی که در سطل های بازیافت می ریزند به کجا می رسد. آنها به نوبه خود انگیزه بیشتری برای ادامه و/یا افزایش تلاش های بازیافت خود خواهند داشت ، زیرا می دانند که ملزومات اجتماعی مانند ساختارهای عمومی ممکن است از مصالح جدید استفاده شود.

 

بنابراین امروز با استفاده از چوب پلاستیکی در مبلمان پارک خود ، گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارید. شما می توانید مصالح ساختمانی پلاستیکی بازیافتی مورد نیاز خود را با تماس با ون وود تهیه کنید. ما چندین نسخه از چوب پلاستیکی را در طیف وسیعی از رنگ ها و بافت ها عرضه می کنیم تا به طور طبیعی در هر پارکی ، با هر طراحی مناسب باشد.

جهت مشاهده ی نمونه پروژه ها به ون وود مراجعه فرمایید.





:: برچسب‌ها: چوب پلاست ون وود , عرشه ی چوب پلاست , کف پوش چوب پلاست , نمای چوب پلاست , دیوارپوش چوب پلاست ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: